«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

OMV Petrom ofera finantari de peste 350.000 euro si consultanta pentru crearea de afaceri sociale

Postata in: Actualitate in Romania
Data: 2015-05-28

 

 

 

  • Aflata la cea de a doua editie, competitia Fabricat în Tara lui Andrei este deschisa tuturor celor care au o idee de afacere ce genereaza valoare economica si sociala în comunitatile din Romania.
  • Afaceri sociale castigatoare vor fi sprijinite de OMV Petrom cu finantari în valoare totala de 350.000 de euro si 2 ani de consultanta de business.
  • In prima editie a proiectului, 10 afaceri sociale au fost dezvoltate si finantate. Pana la finalul anului 2015, acestea vor genera: 33 de locuri de munca pentru oamenii din comunitati, venituri pentru 481 de localnici, instruire pentru 171 de persoane.
  • Fabricat în Tara lui Andrei este un proiect de responsabilitate sociala OMV Petrom


OMV Petrom lanseaza cea de-a doua editie Fabricat in Tara lui Andrei- competitia de afaceri sociale in care romanii, cu sau fara experienta de business, isi pot transforma in realitate ideile sau planurile de afaceri ce raspund unei probleme sociale dintr-o comunitate. Antreprenorii, ONG-urile, PFA-urile, SRL-urile sau intreprinderile individuale interesate se pot inscrie in perioada 27 mai – 2 iulie pe site-ul www.taraluiandrei.ro.

In luna august, juriul Fabricat in Tara lui Andrei va selecta 35 de finalisti. Acestia vor parcurge o etapa de pregatire, in care vor primi consultanta de la expertii Fabricat in Tara lui Andrei, axata pe nevoile individuale ale fiecarui finalist si sprijin financiar pentru a testa fezabilitatea ideilor (realizarea unui studiu de piata, fabricarea unui prototip al produsului, etc.).

Castigatorii vor fi anuntati in luna aprilie 2016 si vor primi finantare nerambursabila de pana la 32.000 de euro fiecare, pentru a demara afacerile sociale. 


Finantarea este completata de orele de consultanta oferite antreprenorilor pe toata durata proiectului, in cadrul atelierelor de lucru specializate sau sesiunilor individuale de pregatire in domenii cheie pentru viitoarele afaceri: management financiar, legislativ, marketing, distributie, etc. Astfel, antreprenorii vor fi pregatiti sa poata maximiza finantarea primita si sa genereze valoare economica si sociala prin afacerile lor.

“Acum doi ani, lansam Fabricat in Tara lui Andrei– un proiect complex si curajos, care venea cu o noutate in societatea noastra: afaceri care, dincolo de a genera profit, rezolva si o problema sociala. Astazi, am dovedit ca se poate si vorbim deja despre produse Fabricate in Tara lui Andrei. Despre cum mierea, lana sau plantele medicinale pot schimba vieti, pot crea locuri de munca, pot contribui la educatia copiilor sau pot creste incluziunea sociala. A doua editie Fabricat in Tara lui Andrei isi propune sa sustina si sa educe in continuare viitorii antreprenori in realizarea unor afaceri sociale de succes care sa aduca valoare si comunitatilor in care activeaza.” - declara Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate OMV Petrom

Competitia este deschisa tuturor care isi doresc sa initieze o afacere sociala in una dintre comunitatile vizate de proiect. Cele 29 de comunitati sunt: Micesti (judetul Arges); Zemes, Moinesti, Slanic Moldova (judetul Bacau); Suplacu de Barcau, Marghita (judetul Bihor); Scortoasa, Tisau, Berca (judetul Buzau); Corbu (judetul Constanta); Moreni, Aninoasa, Gura Ocnitei (judetul Dambovita); Clejani, Marsa (judetul Giurgiu); Bustuchin, Turburea, Ticleni (judetul Gorj); Movileni, Poboru (judetul Olt); Poiana Campina, Podenii Noi, Scorteni (judetul Prahova); Marca (judetul Salaj); Videle, Cosmesti, Silistea, Scurtu Mare (judetul Teleorman); Madulari (judetul Valcea).

Formatul competitiei a functionat cu succes in prima editie a proiectului, dovada sunt cele 10 afaceri sociale create si rezultatele lor. Pana la finalul lui 2015, 33 de locuri de munca vor fi create pentru oamenii din comunitatile cheie, 481 de localnici beneficiaza de venituri suplimentare, iar 171 de persoane primesc instruire pentru o meserie. Astfel, primii antreprenori, de la persoane lipsite de experienta, pana la ONG-uri sau SRL-uri, au dovedit ca finantarea, alaturi de consultanta oferita de expertii Fabricat in Tara lui Andrei, pot contribui la transformarea unei simple idei intr-o afacere sociala de succes.

„Fabricat in Tara lui Andrei este mai mult decat o competitie de afaceri sociale. E un proces prin care ideea ta de bussines se dezvolta odata cu tine si comunitatea din care faci parte. Aproape doi ani in cadrul Fabricat in Tara lui Andrei sunt cat ani intregi de invatare si pregatire. Au fost alaturi de noi experti din zona de business si consultanti din cadrul Fundatiei NESsT. Ne-au ajutat pe toata perioada de pregatire prin training-uri intensive si consultanta individuala, dar si in momentul implementarii.”, declara Mihaela Vasiloi, reprezentanta Asociatiei ALIAT, castigatoare a editiei 1 Fabricat in Tara lui Andrei.

„Prin afacerea sociala dezvoltata in Fabricat in Tara lui Andrei am oferit consultanta si materialul semincer necesar localnicilor din Ghimpati, judetul Giurgiu, astfel incat ei sa poata cultiva si recolta plantele medicinale si aromatice pe care noi le comercializam. In primul an de activitate, am implicat 8 gospodarii, am integrat in activitati persoane cu risc de excluziune sociala, am tinut ateliere de protectia mediului pentru copiii din zona. Comunitatea s-a mobilizat odata cu noi.”, spune Andreea Urse, castigatoare a editiei 1 si fondatoarea Eco Herbal.

Competitia este organizata in parteneriat cu Fundatia NESsT, o organizatie internationala specializata in dezvoltarea de afaceri sociale in tarile in curs de dezvoltare. Rolul sau va fi de a asigura selectia si consultanta pentru dezvoltarea afacerilor sociale in primii ani de la infiintare.  

Pentru mai multe informatii despre competitie, va rugam sa accesati www.taraluiandrei.ro. 



OMV Petrom - Resourcefulness
Din 2012, OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru un business responsabil– Resourcefulness. Ne propunem sa dezvoltam relatii bazate pe castig reciproc între societate, mediu si companie prin solutii inovative. Ne concentram pe managementul apei si al CO2, inovatie si energii noi si educatie pentru dezvoltarea oamenilor.
OMV Petrom este semnatar al UN Global Compact. Standardele de etica si codul de conduita reglementeaza toate relatiile de afaceri, iar dialogul si implicarea partilor interesate sunt parte integranta a practicii comune de business.
„Tara lui Andrei" este principala platforma de implicare în comunitate. Din 2007 pana în prezent am alocat peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania.

Despre OMV Petrom

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-est, cu o productie anuala de titei si gaze de aproximativ 66 milioane bep în 2014. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual, opereaza o centrala electrica de înalta eficienta de 860 MW si un parc eolian de 45 MW. Pe piata distributiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pietele din Romania si tarile învecinate prin intermediul a circa 780 benzinarii, la sfarsitul lui 2014.
OMV, cea mai mare companie industriala listata din Austria, detine 51,01% din actiunile OMV Petrom, statul roman, prin Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri, detine 20,64%, Fondul Proprietatea detine 18,99%, iar 9,36% se tranzactioneaza liber la Bursa de Valori Bucuresti.
În ultimii 10 ani, investitiile pentru modernizarea si consolidarea OMV Petrom s-au ridicat la peste 11 miliarde euro. Anual, impactul direct, indirect si indus al OMV Petrom în PIB-ul Romaniei este de circa 4,5%.


Despre NESsT
NESsT este o organizatie non-profit internationala ce îsi propune sa rezolve probleme sociale critice în tarile cu piete emergente prin dezvoltarea si sustinerea întreprinderilor sociale. NESsT opereaza în prezent în Europa si America Latina.  La nivel global în cei 17 ani de activitate, NESsT a lansat 160 de întreprinderi sociale în 10 tari, a oferit sprijin financiar de peste 11 milioane de dolari si a îmbunatatit calitatea vietii în mod direct a 400.000 de persoane si a peste 2 milioane de oameni în mod indirect.
De la înfiintarea sa în 2007 în Romania, NESsT a organizat 4 competitii pentru întreprinderi sociale, avand în prezent 9 întreprinderi sociale active în portofoliu si alte 12 sprijinite prin diverse proiecte de consultanta. În cei 7 ani de activitate în Romania NESsT a oferit suport financiar în valoare totala de peste 1 milion de dolari.

Informatii suplimentare
E-mail: csr.office@petrom.com

Website: www.petrom.com si www.taraluiandrei.ro

 

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile