«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Despre principii etice in domeniul financiar bancar in Marea Britanie

Postata in: Incluziune financiara
Data: 2015-06-22


Cum putem evalua standardele etice ale unei firme atunci cand ne spune doar ceea ce vrea sa stim? Ce ne face sa gandim despre firmele care furnizeaza conturi si investitii bancare "etice", dar al caror comportament fata de clienti, angajati si societate in ansamblu lasa mult de dorit?

Nu putem presupune ca o banca sau o institutie financiara este "etica" pur si simplu pentru ca este detinuta de o co-operativa, mica, locala sau serveste un anumit segment de piata. Bancile non-profit pot fi putrede la mijloc ca si celelalte institutii bancare, asa dupa cum a aratat dezastrul bancii spaniole Caja in 2012. Bancile co-operatiste, cooperativele de credit si casele de ajutor reciproc isi pot trada si ele principiile. Institutiile financiare care servesc anumite scopuri sociale, cum ar fi banci de microfinantare al caror scop estede a combate saracia, pot fi corupte si captive politic.

Principiile etice in domeniul bancar si financiar au un pedigree lung. Parintii fondatori ai bancilor, cum ar fi Barclays erau quakeri care au refuzat sa investeasca in industriile in care au fost punct de vedere moral opus, in special alcool, jocuri de noroc si comertul cu sclavi.

Primele fonduri de investitii "etice" au aparut in 1960, ca raspuns la cererea consumatorilor pentru investitii care ar putea aduce o schimbare sociala. In anii 1980, Barclays - care abandonasera de mult bazele lor etice - a fost boicotata international din cauza activitatilor sale in Africa de Sud in cadrul regimului de apartheid.

Astazi, exista mai mult de 600 de fonduri de investitii "etice" la nivel mondial si un numar tot mai mare de banci "etice". Dar termenul "etic" a fost deturnat. Firmele de investitii financiare ofera "fonduri etice", alaturi de alte fonduri cu scopuri mai putin inalte, si poate mai important, comportamentul firmelor in sine este putin etic. Co-op Bank de ci nu a fost cu siguranta singura firma care a folosit "etic", ca o strategie de marketing.

Pentru clientii care cauta institutii financiare cu adevarat etice, gasirea unei banci sau societati de investitii care sa raspunda nevoilor lor a devenit un cosmar.

Articolul integral este disponibil aici.

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile