«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Doua treimi dintre romani ar plati mai mult pentru produsele intreprinderilor sociale

Postata in: Actualitate in Romania
Data: 2016-11-21

 

 

MKOR Consulting a realizat o analiza privind deschiderea consumatorilor fata de ideea de a sprijini persoanele defavorizate si comunitatile, prin achizitionarea de produse de la intreprinderi sociale. Rezultatele arata ca aproape doua treimi din cei intervievati (64%) ar fi dispusi sa plateasca in plus pentru un produs care creeaza locuri de munca persoanelor din categorii defavorizate si sprijina dezvoltarea comunitatilor locale.

Dintre acestia, 79% ar scoate din buzunar cu 6% - 10% mai mult, mai ales daca ar avea certitudinea ca surplusul va fi utilizat cu adevarat pentru cauze sociale.

Cei 36% care nu ar plati mai mult pentru produsele economiei sociale nu au incredere in veridicitatea cauzei sociale. Comunicarea si transparenta sunt aspecte foarte importante, care contribuie la decizia de cumparare, putand face diferenta pentru o intreprindere sociala de succes.

Aproape toti respondentii (95%) au afirmat ca este important pentru ei ca produsele achizitionate sa fie din Romania, iar valoarea sociala a produsului conteaza foarte mult.

Clientii de tip B2B (afacerile care cumpara volume mai mari), ofera acelasi nivel de incredere, indiferent daca furnizorul este afacere sociala, ONG sau SRL, principalele criterii de selectie a furnizorilor fiind pretul si calitatea produselor.

In Romania economia sociala se afla in stadiu incipient - doar 1,7% dintre angajati fac parte din intreprinderi sociale, fata de media UE de 6,5%. Resursele acordate din fonduri europene, programul guvernamental SOLIDAR, precum reglementarea legala existenta de la jumatatea anului 2015, dau incredere in functionarea viitoare a acestui tip de business. 

“Analiza a pornit in urma observatiilor noastre din peste 20 de studii de piata pentru afaceri sociale. Ne-am dat seama de importanta perceptiei publicului asupra acestor afaceri, din punct de vedere financiar, cuantificabil. Pe langa datele culese direct de la persoanele fizice si juridice intervievate, cercetarea cuprinde si o parte de analiza despre ce inseamna antreprenoriatul social in alte tari ale Uniunii Europene si stadiul de dezvoltare in Romania. Este, intr-un fel, modul nostru de a ne implica in sustinerea antreprenorilor sociali si a cauzelor pentru care lupta.” a declarat Corina Cimpoca, Consultant Senior si fondator MKOR.

Toate informatiile si statisticile raportului le puteti afla accesand site-ul MKOR Consulting la acest link.

Raportul „Intreprinderile sociale in Romania, din perspectiva consumatorilor” este o sinteza a mai multor cercetari desfasurate de MKOR Consulting in perioada 2015-2016, in diferite sectoare de activitate (produse traditionale, textile, ateliere productie si altele), care au atins si latura antreprenoriatului social. Are la baza raspunsurile a 281 de consumatori finali si 80 persoane juridice, care au fost intervievate asupra disponibillitatii de achizitiona produse de la astfel de intreprinderi, chiar cu un pret mai ridicat.

Respondentii au fost femei in proportie de 59% si barbati in proportie de 41%, majoritatea (74%) cu varste cuprinse intre 18-35 ani. Categoriile sociale sunt reprezentate echilibrat in esantionul selectat: 50% au studii superioare (universitare si postuniversitare), iar 44% au studii medii (liceale si postliceale).

***

MKOR Consulting ofera servicii de cercetare de piata din perspectiva strategica, studii de satisfactie a clientilor, segmentarea publicului-tinta si profilul clientului, studiul concurentei, studii de oportunitate pentru piete noi – orientate catre rezultate reale de business. Fiecare proiect de cercetare are o directie strategica, scopul agentiei fiind dezvoltarea pe termen lung a afacerilor clientilor sai. Alaturi de grafice “reci”, ofera si interpretare bazata pe fapte si recomandari ce provin din experienta.

De-a lungul celor 4 ani de existenta, MKOR a efectuat zeci de studii de piata, avand ca scop extinderea pietelor sau portofoliilor clientilor sai, explorarea unor noi oportunitati, analiza concurentei sau satisfactia clientilor. Portofoliul divers de clienti reflecta deschiderea catre o varietate de industrii a agentiei.

MKOR Consulting este fondat de catre Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 10 ani de experienta in marketing si cercetare de piata. Corina a absolvit facultatea de Stiinte Politice din cadrul UBB Cluj-Napoca, are un masterat in PR la aceeasi universitate si un MBA la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizatii in calitate de manager de marketing si PR si a initiat mai multe proiecte antreprenoriale. Mai multe detalii: https://mkor.ro/

 

Contact:

Corina Cimpoca

 

0728 853 359

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile