«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Cooperativa Tara Mea se implica alaturi de Kaufland in inaugurarea primului program national pentru carne de porc romaneasca

Postata in: Actualitate in Romania
Data: 2017-11-23

 

 

 

Kaufland Romania, in parteneriat cu Cooperativa Agricola "Tara Mea" si cu sprijinul Comisiei pentru Agricultura, Silvicultura si al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a inaugurat primul program national pentru carne de porc 100% romaneasca. Denumita Raftul Romanesc, initiativa creste prezenta carnii de porc autohtone la raft in magazinele Kaufland, sprijinind astfel dezvoltarea micilor fermieri romani. Programul sustine in mod durabil dezvoltarea capacitatii de productie interne a carnii de porc si raspunde cu o solutie la faptul ca in Romania, circa 60% din carnea de porc din comert provenea din alte tari.

In cadrul evenimentului de inaugurare a programului, Marco Hößl (Kaufland Romania), Florin Burculescu (Cooperativa Agricola „Tara Mea”), Alexandru Stanescu (Comisia pentru Agricultura, Silvicultura) si Petre Daea (Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale) au semnat Angajamentul public de sustinere a fermierilor romani prin acest program.

Initiativa reprezinta o dubla premiera in Romania

Raftul Romanesc este primul program national cu circuit complet de la fermier la raft, care creste semnificativ prezenta carnii de porc romanesti in comertul modern in reteaua Kaufland Romania. Programul include peste 50% dintre fermierii mici si mijlocii din Romania, si le ofera acestora garantia preluarii integrale a porcilor nascuti si crescuti in tara noastra, precum si sprijin pentru dezvoltare si consiliere.

De asemenea, acesta este si primul program in care o companie de retail deschide un raft dedicat 100% produselor romanesti, incurajand alegerea acestora si implicit economia locala. Raftul Romanesc, prezent exclusiv in reteaua Kaufland Romania, va oferi carne de porc cu provenienta 100% din Romania.

Initiativa este structurata pe doi piloni: colectarea carnii de porc de la fermierii romani si schimbarea formatului de hrana a porcilor din program, intr-unul exclusiv romanesc.  

Programul va creste productia interna de carne de porc romaneasca

Cand proiectul va ajunge la maturitate, Kaufland Romania va prelua peste 60% din carnea de porc romaneasca, un volum fara precedent in retail. Astfel, cantitatea preluata de Kaufland va ajunge la peste 300.000 de porci/an. Programul este implementat treptat, iar in prezent, Kaufland Romania deja primeste livrari de peste 400 de porci/zi si creste progresiv, de la o saptamana la alta, urmand ca pana la finalul anului sa dubleze cantitatea.   

Componenta de educare a fermierilor: hrana naturala pentru carne de porc romaneasca de calitate

Programul vine si cu o componenta educationala: Cooperativa Agricola „Tara Mea” impune fermierilor parteneri trecerea la formatul de hrana naturala, din furaje ce provin exclusiv din agricultura romaneasca, fara soia, pentru a obtine gustul traditional al carnii de porc romanesti, de calitate superioara in raport cu cea de import. 

Cum functioneaza programul Raftul Romanesc

Prin initierea acestui program, misiunea Kaufland Romania si a partenerilor este de a dezvolta, in mod durabil, agricultura nationala si bunastarea animalelor in lantul de aprovizionare, prin majorarea aportului de carne proaspata provenind din productia interna de porci, de la ferme mici si mijlocii din Romania.

Astfel, pe de-o parte, Cooperativa Agricola Tara Mea” este responsabila de intregul lant de planificare, coordonare, de livrare a tineretului porcin la exploatatiile de ingrasare, de mentinere a relatiei cu cei peste 100 de mici fermieri din program si de gestionare a volumului carnii.

Pe de alta parte, Kaufland Romania garanteaza preluarea integrala in reteaua nationala de magazine a cantitatii de carne proaspata de porc provenite din program, intr-un spatiu de vanzare dedicat - Raftul Romanesc – amenajat special pentru a incuraja clientii sa opteze pentru produse de provenienta locala.

Cumparand carne de porc de pe Raftul Romanesc, consumatorul are garantia ca produsul provine de la ferme autohtone. Mai mult, Kaufland introduce un standard de calitate a produsului romanesc. Astfel, carnea respecta criterii superioare de calitate, ce includ aspecte legate de taiere, greutate, standarde microbiologice si de ambalare.

„Ne dorim ca acest program sa cladeasca un viitor mai bun pentru fermierii romani si agricultura romaneasca si in timp, sa devina un model de actiune. Rolul nostru, in calitate de cel mai mare retailer din Romania este sa sprijinim producatorii romani. Pentru Kaufland, colaborarea cu producatori locali este o prioritate de achizitii la nivel de grup si suntem printre putinii retaileri ce ofera peste 50% produse din Romania. Cu aceasta ocazie, reconfirm public angajamentul Kaufland de a sustine agricultura romaneasca si implicit economia locala”, a declarat Valer Hancas, Manager Corporate Affairs & Comunicare, Kaufland Romania.

Programul ofera un sprijin atat de necesar micilor fermieri, pentru a creste, si invitam si alti fermieri sa se alature programului. Datorita acestuia, vom gasi la raft mai multa carne gustoasa si proaspata, provenita din porci crescuti in Romania si la care putem urmari trasabilitatea pana la nivel de purcel. Ne bucuram ca am pus in practica primul program de cooperare intre fermieri si retail pentru carnea de porc. Asta ne demonstreaza din nou ca impreuna putem avea un parteneriat benefic, declara Florin Burculescu – Presedintele Cooperativei Agricole „Tara Mea”.

Prin acest program, Kaufland preia responsabilitatea in cadrul lantului integrat de aprovizionare, asumandu-si obiective precum: extinderea productiei romanesti de tineret porcin prin sustinerea fermelor romanesti, dezvoltarea unor parteneriate strategice cu intreprinzatori din Romania, sustinerea bunastarii animalelor si folosirea unor amestecuri de furaje provenind exclusiv din agricultura romaneasca.

Profilul pietei locale a carnii de porc  

 

  • Potrivit Cooperativei Agricole Tara Mea, Romania producea in anul 1989 circa 15 milioane de porci. De atunci, productia interna a scazut semnificativ, ajungand in anul 2000 la numai 800.000 porci pe an, iar in prezent la 4.460.000 de porci. 
  • Pentru a acoperi cererea de consum de pe piata locala, Romania trebuie cel putin sa dubleze productia interna de carne de porc.
  • Datele INS arata ca in anul 2016 productia totala de carne de porc a crescut cu doar 4,6%.
  • Aproximativ 60% din carnea de porc din comertul modern si traditional provine din import.
  • Conform datelor Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Romania importa anual cca 230.000 tone porci si carne de porc (cca 30.000 tone porci vii si 200.000 tone carne de porc), cheltuind astfel circa 350 milioane euro pe carnea importata. In acelasi timp, Romania exporta de aproape 60 de ori mai putin – adica circa 4.000 tone carne si produse din carne de porc. Potrivit MADR, in prezent, produsul carne de porc necesita sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din productia interna.
  • INS arata ca cel mai consumat tip de carne din Romania este cea de porc, acoperind aproape jumatate din consumul total de carne, fiind urmata de cea de pasare, cu un consum de 15-20 kg anual si de vita, categorie care reprezinta doar 10% din total.
  • Per total, consumul de carne in Romania este mai mic fata de cel din tarile mai dezvoltate: fiecare roman mananca in jur de 60 de kilograme de carne/an, fata de media europeana de 70-75 de kilograme pe an.

 

 

Despre Kaufland Romania

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine in 7 tari si o retea de 116 magazine in Romania. In 2017, Kaufland Romania a primit pentru a doua oara certificarea Best Buy Award, care atesta ca este lantul de magazine cu cel mai bun raport calitate – pret de pe piata locala. Kaufland detine si distinctia Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienti, acordata de Institutul international ICERTIAS, in urma unei analize de piata. Strategia noastra are ca scop indeplinirea dorintele clientilor cu accent pe garantiile si serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate si, bineinteles, preturi atractive. Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaufland.ro.

Pentru mai multe informatii, va rugam contactati: Daniela.spiridonescu@pr.gmp.ro / 0740.038.544

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile