«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Studiul Edelman Trust Barometer: Pentru al cincilea an al rand, organizatiile non-profit sunt institutiile cu cea mai mare incredere din lume

Postata in: Stiri externe
Data: 2012-03-12


Agentia de relatii publice Edelman a publicat recent rezultatele celei de-a 12-a editii a studiului Edelman Trust Barometer . Acesta masoara, in fiecare an, nivelul de incredere a publicului informat (lideri de opinie) in companii, ONG-uri, guverne si mass-media. Anul acesta, pentru prima oara, Edelman a intervievat si publicul larg.

Principala concluzie a studiului arata ca, pe fondul crizei financiare si politice din 2011, increderea in institutiile guvernamentale a scazut dramatic. La nivel global, aceasta a ajuns la 43%, cu 9 procente mai putin decat in anul precedent. Increderea in companii a scazut si ea, dar nu la fel de mult.

Pentru al cincilea an al rand, organizatiile non-profit sunt institutiile cu cea mai mare incredere din lume. In 16 din cele 25 tari in care s-a realizat studiul, ONG-urile sunt mai bine vazute decat companiile.

Nici publicul larg, intervievat pentru prima data in cadrul studiului, nu are mai multa incredere in institutiile statutului. Aproape jumatate din respondenti au declarat ca nu au incredere ca liderii guvernamentali spun adevarul.

Desi mediul privat sta mai bine decat institutiile statului in ceea ce priveste increderea populatiei, increderea in companii a inregistrat scaderi de peste 10 procente in tari dezvoltate ca Franta, Germania si Spania. Si in Coreea de Sud, increderea in mediul de afaceri a scazut cu 15 procente, in timp ce China a fost singura tara unde nivelul increderii a crescut, de la 61 la 71%. La nivel global, 53% dintre respondenti au incredere in mediul privat, cu trei procente mai putin fata de anul trecut.

Increderea in companiile din sectorul financiar-bancar a continuat sa scada in ochii publicului, fiind unul din sectoarele cu cel mai mic nivel de incredere. De asemenea, o scadere majora de incredere s-a inregistrat si in domeniul energetic. In schimb, tehnologia a ramas domeniul cel mai bine pozitionat, la nivel global, pentru al saselea an la rand. (79%)

Mass-media a fost singura institutie in care nivelul increderii a crescut, ajungand la peste 50%. In unele tari, cresterea a fost impresionanta: 20% in India, 19% in SUA sau 15% in Marea Britanie. Conform reprezentantilor Edelman, aceasta crestere s-a datorat atat diversificarii media, cat si modului in care aceasta a acoperit problemele financiare din Europa din acest an.

In ceea ce priveste credibilitatea, oficialii guvernamentali sunt cei mai prost vazuti, in timp ce directorii de companii au inregistrat cea mai mare scadere din ultimii 9 ani, ajungand la 38%, cu 12 procente mai putin.

In schimb, credibilitatea angajatilor a crescut cu 16 procente, dovada ca publicul are acum mai multa incredere in oameni, decat in institutiile pe care le reprezinta.

Reprezentantii Edelman spun ca studiul indica un moment favorabil pentru mediul de afaceri, care poate deveni lider in ceea ce priveste iesirea din criza increderii. Pentru aceasta, companiile trebuie sa-si schimbe modul de abordare si de leadership, pentru a fi vazute si ca o forta a binelui, nu doar ca un motor al profitului.

Ei adauga faptul ca factorii operationali responsabili pentru increderea actuala (precum rezultatele financiare, produsele inovatoare, managementul de top) nu vor fi suficienti pentru a construi increderea viitoare. Pentru aceasta, elementele esentiale vor fi: orientarea catre societate si angajati, plasarea interesului clientilor inaintea profitului si transparenta radicala.

Realizatorii studiului recomanda si o serie de schimbari pe care companiile ar trebui sa le aplice:

    Sa ia in considerare si beneficiile aduse societatii si stakeholderilor, nu doar propriul interes.
    Sa practice transparenta radicala si sa comunice in primul rand cu angajatii, a caror credibilitate este mai ridicata si care pot duce mesajul mai departe.
    Sa raporteze regulat in privinta obiectivelor operationale si sociale pe care si le-au propus.
    Sa plaseze interesul clientilor inaintea profitului.

Metodologia studiului

Studiul a fost realizat in perioada 10 octombrie-30 noiembrie 2011, pe un esantion de 30.000 de oameni din 25 de tari si a constat intr-un interviu online de 20 de minute.

Au fost chestionati 5.600 de lideri de opinie, din doua grupe de varsta (25-34 si 35-64), dar si 25.000 de oameni din publicul larg (1.000 din fiecare tara). Respondentii din prima categorie au indeplinit urmatoarele caracteristici:

    sa fie absolventi de facultate,
    venitul gospodariei sa fie in sfertul superior corespunzator varstei lor, din tara din care provin
    sa citeasca sau sa urmareasca presa de business cel putin saptamanal,
    sa urmareasca subiectele legate de politicile publice cel putin saptamanal.


Pentru mai multe detalii despre acest studiu, vizitati site-ul Edelman Trust Barometer

Sursa: www.responsabilitateasociala.ro.

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile