«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Obligatia ONG-urilor cu activitate economica de a avea casa de marcat fiscala

Postata in: Stiri IES
Data: 2012-07-18

 

Organizatiile neguvernamentale care au activitate economica si vand bunuri sau servicii catre persoane fizice, sunt obligate sa aiba case de marcat fiscale si sa emita bon fiscal catre cumparatorul persoana fizica, in conformitate cu textul actualizat al OUG 28/1999.

Domeniile economice exceptate de la obligativitatea de a avea casa de marcat fiscala sunt:

- comertul ocazional cu produse agricole autohtone  efectuat de catre producatorii agricoli individuali detinatori de autorizatie in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate, livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate;

- serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori;

- vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;

- transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;

- activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;

- activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora.

- activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;

- vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;

- comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;

- serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;

vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;

- furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;

- efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;

- serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului;

- serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane.

Vanzarea de bunuri in cadrul targurilor sau a altor evenimente ocazionale este supusa aceleiasi obligativitati de a emite bon fiscal. Pentru a putea indeplini aceasta obligatie legala, organizatiile isi pot lua o casa de marcat mobila, care poate fi folosita in orice locatie. Pentru a putea fiscaliza o casa de marcat mobila, organizatia trebuie sa aiba in domeniul de activitate o referire explicita la continutul Codului CAEN 4799 - Comert cu amanuntul efectuat in afara magazinelor, standurilor, chioscurilor si pietelor.  

Material realizat de Mihaela Bucsa, formator in cadrul Scolii de Antreprenoriat in Economie Sociala.

 

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile