«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Crowdfunding - o sursa alternativa de finantare pentru antreprenorii sociali. PotsiEu.ro

Postata in: Oportunitati de finantare
Data: 2014-01-24


 

Dupa cum mentionam la finalul anului 2013, Institutul de Economie Sociala doreste ca in acest an sa abordeze noi teme pentru finantarea antreprenoriatului si economiei sociale, cum ar fi microfinantarea si crowdfunding-ul. In acest sens, IES a devenit unul dintre suporterii platformei de crowdfunding PotsiEu.ro, platforma care isi propune finantarea, in mod special, a initiativelor de antreprenoriat social.

Ce este PotSiEu.ro?

PotSiEu.ro doreste sa fie un instrument prin care antreprenorii sociali sa mobilizeze finantarea din partea persoanelor fizice din comunitate, in vederea strangerii capitalului minim pentru a porni o activitate economica ce are drept scop rezolvarea unei probleme sociale.

Prin PotsiEu.ro, toti cei care doresc sa sustina un proiect social, in care cred, o pot face in conditii garantate de siguranta si transparenta. Sustinatorii unei campanii aleg dintre recompensele propuse de initiator si contribuie cu suma corespunzatoare acesteia, avand astfel ocazia sa faca o fapta buna cu un efort minim si, in acelasi timp, primind un produs sau serviciu pe care si-l doresc. Sunt implicati si ajuta la rezolvarea unei probleme de care le pasa din comunitate.

Ce inseamna Crowdfunding?

Crowdfunding-ul sau finantarea de catre multime pune in legatura initiatorii de proiecte, persoanele cu idei, cu cetatenii, miile de utilizatori care fie doresc sa sustina crearea unui serviciu sau a unui produs pe care il considera util sau inovant, pentru a simti ca se implica in comunitate si ajuta la producerea unei schimbari, sau pentru ca doresc pur si simplu sa il achizitioneze in avans, inaintea tuturor celorlalti.

In fond, crowdfunding-ul nu difera mult de sustinerea unei investitii in sensul clasic: cand ai o idee de afacere pe care vrei sa o concretizezi, prima etapa este sa cauti un investitor, fie ca apelezi la o banca pentru un credit, fie ca apelezi la un business angel.
Diferenta ar fi aici ca, in loc sa ai o relatie doar cu o persoana sau entitate, tu intri in contact cu o multime de persoane care devin toti investitorii tai.

Principiul este unul destul de vechi - in Romania o campanie de succes a fost Dati un leu pentru Ateneu.

Cum ne-a venit ideea?

Totul a pornit de la dorinta lui Dragos Nicolaescu, business angel, care a vrut sa isi mobilizeze prietenii si colegii ca de ziua lui, in februarie, in loc de obisnuitele cadouri, acestia sa ajute in mod eficient cateva proiecte care au impact in comunitate.
Astfel, impreuna cu echipa Fundatiei Comunitare Bucuresti, a lansat un anunt in urma caruia s-au strans 40 de idei de proiecte de antreprenoriat social. In seara festiva invitatii au donat bani si servicii pentru 4 dintre proiecte in valoare de peste 10.000 lei.

Aceasta experienta a dovedit ca este o mare nevoie de a ajuta in mod eficient un segment din antreprenoriatul care incearca sa se dezvolte in Romania.

"Daca fiecare roman angajat da un leu pe an, se pot finanta 1.000 de proiecte de antreprenoriat social. Trebuie ca fiecare sa faca ceva, nu sa se planga de ceea ce nu merge. Acesta este de fapt mesajul cel mai important pentru platforma aceasta, ca noi sa credem in noi si noi sa facem schimbarea" (Dragos Nicolaescu, in discursul de deschidere a evenimentului de lansare).

Ce oferim?


Crowdfunding-ul pare usor: doar incarci o pagina cu proiectul tau pe platforma si urmaresti cum se aduna banii! 

Si poate sa fie destul de usor la prima vedere, cel putin in principiu, insa campaniile de succes nu se intampla peste noapte.


Daca te uiti peste proiectele de succes de pe web, vei vedea ca multe au aceleasi atribute, printre care:

idee clara si vandabila a produsului sau serviciului
pregatire si o planificare riguroasa
prezentare puternica, de impact
structura a recompenselor care atrag audienta proiectului
• un permanent dialog si chemare la angajare a suporterilor
strategii eficiente de relatii publice, marketing si social media
prezenta unui brand sau personalitate publica atasata proiectului, organizatiei sau initiatorului

Pentru a asigura o rata de succes cat mai mare proiectelor publicate pe PotsiEu.ro, oferim consultanta gratuita atat in procesul de transformare a idei in proiect, cat mai ales in elaborarea campaniei de crowdfunding.

Asistenta o putem acorda si online prin e-mail, skype etc. cat si in intalniri fata in fata, daca este posibil.

Una dintre povestile de succes finantate prin platforma PotsiEu.ro este proiectul Intrarea Violoncelului, despre care puteti citi in acest articol.

Planuri de viitor

Vrem sa aratam romanilor ca pot sa ajute in mod eficient prin banii pe care ii dau pentru cauze sociale. Suntem alaturi de cei interesati pentru a-i sprijini sa concepa campanii de crowdfunding de succes.

In acest sens, Institutul de Economie Sociala impreuna cu PotsiEu.ro, va desfasura in perioada urmatoare doua workshop-uri, un workshop privind procesul de crowdfunding si un workshop privind metoda de dezvoltare a afacerilor, lean start-up. Mai multe detalii in curand pe www.ies.org.ro

(Material realizat impreuna cu Catalina Azamfirei, potsieu.ro; sursa foto: romaniapozitiva.ro)

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile