«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Jamie Oliver, antreprenor social - Fifteen, o intreprindere sociala de succes

Postata in: Exemple de urmat
Data: 2014-03-24


 

 

La inceputul anilor '90,  lui Jamie i-a venit ideea ca gatitul  are  potentialul de a deveni o cariera pentru tinerii someri - in special cei care au abandonat  invatamantul de masa si au nevoie de un nou inceput in viata. Si de acolo, conceptul de la Fifteen a inceput sa se contureze.

Jamie a fost incantat in special de modelul de intreprindere sociala prin care o afacere urmareste in principal un scop social, mai degraba decat un castig financiar. Viziunea sa, care a avut nevoie de aproape 10 ani pentru a fi dusa la indeplinire, a fost de a folosi magia de a hrani oamenii pentru a da tinerilor someri o sansa de a avea un viitor mai bun.

"Fifteen reprezinta modul in care mi-ar fi placut sa fi fost învatat eu,  cuprinde multe dintre lucrurile pe care le iubesc si de care sint pasionat, nu numai in industria de catering, dar, de asemenea, in prietenie si viata de familie."  Jamie Oliver

La finalizarea celei de-a treia carti, Jamie a decis ca era timpul pentru a da ceva inapoi. Ideea lui era simpla: sa infiinteze  un restaurant de renume, cu sediul la Londra, care sa ofere tinerilor someri experienta pentru a lucra in acest domeniu. La sfarsitul anului 2002, el a deschis Jamie Oliver Fifteen, in Londra, si a recrutat 15  tineri ucenici pentru a-i instrui, alaturi de o echipa de 25 de bucatari-sefi profesionisti si mentori. De asemenea, el a infiintat o organizatie de caritate care sa primeasca toate fondurile de la restaurant, in scopul de a finanta programul.

Conceptul a beneficiat de o expunere publica enorma prin programul de televiziune de mare succes in sapte parti "Jamie Kitchen", difuzat pe Channel 4, care a subliniat lucrurile bune si dificultatile de lansare a conceptului Fifteen. Programul de televiziune, a carui difuzare a inceput  odata cu deschiderea  restaurantului, a facut din acesta unul din cele mai cunoscute seriale despre restaurante din Londra.Milioane de oameni din intreaga lume au urmarit serialul, acesta devenind unul dintre cele mai vizionate ale anului 2002, cu o audienta saptamanala medie de peste 5 milioane de oameni. 

Ca urmare a succesului restaurantului pilot, alte doua restaurante au urmat in  Amsterdam  (decembrie 2004) si Cornwall (mai 2006), care au, fiecare, propriile lor organizatii de caritate in localitatile respective pentru a primi profiturile din restaurante.   

Doisprezece ani mai tarziu, Fifteen continua sa aiba Programul Apprentice dedicat ucenicilor in centrul operatiunilor sale. Programul este recunoscut pe plan international ca un punct de referinta prin felul in care a transformat vietile tinerilor. Desi s-au mai facut cateva schimbari pe traseu, programul Apprentice ramane in linii mari acelasi  si continua sa depuna eforturi pentru aceleasi obiective. 

(Articol preluat de pe site-ul organizatiei Fifteen)

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile