«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Peter Thum, un antreprenor social de succes

Postata in: Exemple de urmat
Data: 2014-03-27

 

 

Peter Thum poate fi numit "un antreprenor social in serie". Povestea lui incepe in 2000, in McKinsey, pe cand lucra la un proiect de consultanta in Africa de Sud.  Atunci a cunoscut oameni care nu aveau acces la apa curata. In 2002, si-a dat demisia de la locul de munca si s-a mutat in New York pentru a incepe ETHOS WATER - o companie de apa imbuteliata - cu  Jonathan Greenblatt. Jonathan este in prezent  Asistentul Special al Presedintelui si al Directorului Biroului pentru Inovatie Sociala si Participare Civica de la Casa Alba.

In 2004, dupa multe negocieri, Starbucks a cumparat Ethos si a transformat-o intr-un brand multinational foarte profitabil. Crestera profitului a permis companiei sa dubleze donatiile pentru fiecare sticla vanduta, in scopul finantarii unor proiecte care sa permita accesul la apa potabila.

In 2008, Peter Thum a renuntat la Starbucks pentru a incepe un nou proiect  inspirat tot de Africa. Vazuse prea multi barbati si baieti inarmati si a stiut ca trebuie sa faca ceva pentru a-i dezarma. I-a venit ideea de a recicla armele in arta si bijuterii si asa a aparut Fonderie 47. Fiecare bijuterie contine metal dintr-un AK -47 si este gravata cu numarul de serie al armei din care a fost facuta. Compania a reusit sa distruga pana acum mai mult de 34 000 de arme din regiunile aflate in conflict sau post-conflict.

E greu sa vorbesti despre violenta si la arme fara sa te gandesti la SUA. In 2013, Thum si-a dus ideea la nivelul urmator. A fondat Liberty United, o companie care urmareste aceeasi idee ca Fonderie 47 dar actioneaza pe teritoriul SUA.

Intr-un interviu oferit celor de la The Motley Fool, Thum a fost intrebat ce parere are despre felul in care corporatiile americane  trateaza partile implicate - clienti, angajati, actionari, furnizori si intreaga planeta.

"Companiile cotate la bursa sunt intr-adevar construite pentru a sevi actionari", a spus Thum. "Cei mai buni concurenti intr-o industrie vor primi un "10" la aceasta categorie doar daca vor furniza rezultatele la care actionarii au sperat cand au cumparat stocul. Toate considerentele legate de celelalte parti implicate sunt subordonate si manageriate in scopul optimizarii operatiilor pentru a respecta strategia si obiectivele aferente."

Thum crede ca acele companii care pot avea succes in viitor sunt cele care vor inventa "motorul care are zero emisii de gase cu efect de sera, mancarea care ne face papilele gustative extrem de fericite dar nu ne dau diabet, si asa mai departe". Pentru a avea succes, scopul este critic, adauga el, iar companiile ar trebui  sa vada asta mai putin ca pe o responsabilitate, si mai mult ca pe o oprtunitate.

Sfatul sau pentru antreprenorii sociali incepatori este sa-si urmeze ideile cat de devreme se poate. "Creaza un produs si incearca sa il vinzi cuiva. Daca functioneaza, esti in afaceri si poti repeta experienta. Daca nu functioneaza, incearca sa iti dai seama de ce, apoi incearca din  nou."

 

 

 Articol preluat de pe www.socialenterprisebuzz.com

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile