Data: 2014-07-04
Ministrul delegat pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism a prezentat joi Strategia pentru IMM-uri (disponibila aici).
Obiectivul general al Strategiei il reprezinta crearea unui mediu favorabil afacerilor, initiativei private si spiritului antreprenorial, stimularea infiintarii si dezvoltarii IMM-urilor si sprijinirea cresterii competitivitatii mediului de afaceri autohton pe plan local, regional, national, european si international prin cresterea semnificativa, sub aspect dimensional, sectorial si regional, a soldului net de IMM-uri active economic, dezvoltarea intreprinderilor existente si crearea de noi locuri de munca pana la sfarsitul anului 2020.
Departamentul pentru IMM, Mediul de Afaceri si Turism va actiona in vederea crearii unor programe si proiecte care sa vizeze crearea de noi locuri de munca, crearea de start-up-uri si spin-off-uri, sprijinirea IMM-urilor inovatoare, cresterea competitivitatii IMM-urilor autohtone si a capacitatii acestora de a exporta, precum si dezvoltarea componentei de antreprenoriat social.
Ca masuri, strategia prevede printre altele in cadrul Programelor de sprijin antreprenorial (tutorat/mentorat, asistenta/consiliere, role models etc.), destinate inclusiv grupurilor sociale vulnerabile/defavorizate (de ex. femei antreprenor, tineri, imigranti legali, someri, persoane iesite din sistemul de protectie sociala, persoane cu dizabilitati etc.) crearea unui program de stimulare a antreprenoriatului social. Responsabilii prevazuti sunt Departamentul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Mediul de Afaceri si Turism DIMMMAT si Ministerul Muncii MMFPSPV, finantarea fiind din fonduri nationale si fonduri externe, mentionandu-se de asemenea utilizarea retelei NESsT.
Sursa foto: aici.