«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Incep inscrierile la competitia Social Impact Award: 4 proiecte vor primi cate un premiu de 4000 de euro

Postata in: Actualitate in Romania
Data: 2012-02-23


Incep inscrierile la competitia Social Impact Award.Studentii din Romania sunt invitati sa se inscrie cu idei de antreprenoriat social.

Inovatia si impactul social sunt ingrediente cheie pentru un proiect de antreprenoriat social de succes. Organizatia roPot organizeaza prima editie a Social Impact Award – o competitie de idei inovative de antreprenoriat social adresata tuturor studentilor din Romania. Scopul proiectului este de a incuraja tinerii sa se implice si sa dezvolte proiecte care, dincolo de obtinerea unui profit, au in vedere impactul pozitiv pentru societate.

Sub sloganul “Push the button, change the world!” competitia ofera studenţilor resurse financiare, oportunitatea de a participa la workshop-uri tematice si suport pentru implementarea ulterioara a ideilor propuse. De la reducerea saraciei, sanatate, educatie, mediu, dezvoltare comunitara pana la tehnologii de informare si de comunicare, drepturile omului, egalitatea de sanse, studentii – organizati in echipe de maxim 5 persoane – isi pot alege orice tema pentru a dezvolta o idee de afacere sociala, atata timp cat ea este relevanta pentru comunitatea in care se doreste implementarea.

Dincolo de suportul financiar pentru castigatori, Social Impact Award ofera tuturor studentilor sansa de a  participa la workshop-uri de informare sustinute de experti in domeniu. Workshop-urile vor avea loc in Bucuresti, Cluj si Iasi, iar participarea este gratuita. In cadrul workshop-urilor, antreprenori locali si sociali, reprezentanti ai mediului ONG si facilitatori cu experienta vor oferi studentilor know-how, suport, feedback, dar si inspiratie. Primul workshop va prezenta povesti de succes in antreprenoriatul social si va fi urmat de un atelier creativ de “Idea Generation”. In continuare, participantii vor asimila notiuni elementare de planificare a afacerii de la un antreprenor de top in cadrul “Business Planning Esentials”. Despre inovatie si strategii de sustenabilitate vor afla mai multe in cadrul temei “Innovation & Sustainability”, iar la final vor invata cum sa isi transmita convingator ideea,  in cadrul unui seminar de “Storyteling”.
Informatii detaliate despre programul workshop-urilor, invitati, dar si inscriere sunt disponibile pe website-ul competitiei: socialimpactaward.ro. Data limita pentru inscrieri este 5 aprilie 2012

Proiectele inscrise în competitie vor fi evaluate de un juriu multidisciplinar cu experienta  in diverse domenii de activitate, dar cu interese comune in zona de antreprenoriat social:  Ana Ilinca Macri – Head of Internal Communications and Community Affairs – BCR, Bogdan Braicu – Managing Director – Concordia, Calin Cindea – Product Development Manager – Fabryo Corporation, Chris Worman – Director of Communications and Special Projects Europe -  TechSoup Global, Ciprian Stanescu – Coordinator of the Leadership Programs – Aspen Institute Romania, Cosmin Alexandru- Managing Partner – B&P Brandivia, Cristian Lupsa – Editor – Decat o Revistă, Diana Certan – Chief Operation Officer and Board Member – New Horizons Foundation, Gabriela Albescu Gandel – Hub Managing Director – The Hub, Mona Nicolici – Head of Community Relations & Social Affairs – Petrom,  Oana Farcasanu- Human Resources Director –Danone pentru Romania, Tarile Adriatice, Bulgaria si Grecia, Vlad Craioveanu – Co-Founder roPot, Zoltan Bereczki – Enterprise Development Manager NESsT Romania si un reprezentant al mediului academic.

In alegerea proiectelor juriul va tine cont de 3 criterii:

    Inovare: proiectul si implementarea lui trebuie sa fie inovatoare, sa propuna solutii si abordari noi ale unei probleme sociale.
    Impact social: proiectul trebuie sa aiba un impact masurabil si semnificativ in societate. Candidatul trebuie sa demonstreze atat eficacitatea ideii, cat si fezabilitatea acesteia.
    Planificare realista: Pentru o buna implementare, proiectul trebuie sa aiba obiective si realiste. De asemenea, trebuie sa  includa o planificare riguroasa a actiunilor de intreprins, dar si a resurselor umane care vor fi mobilizate în acest sens.

Juriul va selecta cele mai bune cinci proiecte locale, care vor intra in etapa finala de jurizare, la nivel  regional, in urma careia 4 proiecte vor primi cate un premiu de 4000 de euro. De asemenea, ideile finaliste vor participa la o etapa nationala de vot public. Echipa castigatoare la sectiunea votului publicului  va fi premiata cu 1500 de euro.

     “Social Impact Award reprezinta mai mult decat o competitie de idei, este o oportunitate pentru studentii romani sa intre in contact cu domeniul afacerilor sociale, sa interactioneze in cadrul workshopurilor cu antreprenori sociali si sa dobandeasca competentele necesare pentru a putea dezvolta o idee cu impact pozitiv. Proiectul contribuie astfel la misiunea pe care noi, ca si roPot, ne-am ales-o: aceea de a actiona ca un catalizator al antreprenoriatului si inovarii sociale in Romania.” Oana Paun – Project Manager, Social Impact Award Romania.

    “Credem foarte mult in puterea tinerilor de a rezolva o problema a comunitatii printr-o abordare inovativa de business, oferindu-le acces la informatii, mentorat si finantare pentru a-si transforma ideile în realitate. Prin Social Impact Award le punem la dispozitie toate aceste ingrediente  pentru dezvoltarea unor proiecte de antreprenoriat social de succes. Sustinerea Social Impact Award face parte dintr-o platforma mai larga de incurajare a antreprenoriatului de catre BCR: Antrenor de Antreprenor. Platforma reuneste proiecte sinergice, adaptate fiecarui grup tinta, prin care BCR catalizeaza resurse (know-how financiar, modele de succes, oportunităţi de networking si finantare) in beneficiul viitorilor antreprenori sau a celor care sunt la inceput de drum intr-o afacere.” Ana Ilinca Macri, Head of Internal Communications and Community Affairs, BCR.

Despre competitie

Competitia a fost lansata in 2009 in Austria de catre Institutul de Antreprenoriat Social si Inovatie al Facultatii de Stiinte  Economice  si Administrarea Afacerilor din Viena, impreuna cu good.bee.  Incepand din 2012, concursul se extinde la nivel regional, in Romania si Cehia.

In Romania, Social Impact Award este organizat de roPot, in parteneriat cu Fundatia ERSTE şi BCR, cu sprijinul Verbund, good.bee, Institutului pentru Antreprenoriat din Viena, AIESEC, Kiss FM si al partenerilor media bestjobs.ro, trilulilu.ro, hipo.ro, lumebuna.ro, onlinestudent.ro, regielive.ro, studentie.ro, romaniapozitiva.ro, Educativa si calendarevenimente.ro.

Mai multe detalii despre competitie gasiti pe site-ul dedicat sau in clipul urmator: socialimpactaward.net/what-is-the-social-impact-award/#vide

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile