«  Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013  »

Scrisoare deschisa catre Ministrul Muncii, doamna Rovana Plumb

Postata in: Actualitate in Romania
Data: 2014-04-11



Astazi, 11 aprilie 2014, Coalitia pentru Economie Sociala a transmis doamnei Ministru Rovana Plumb-Ministrul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, o scrisoare deschisa (disponibila la aceasta pagina) prin care sunt semnalate unele probleme in legatura cu adoptarea de catre Comisiile Economica si Administratie Publica a unor amendamente la proiectul de lege L14/2014 privind economia sociala.

In ciuda demersurilor intreprinse inca din anul 2012 si a eforturilor sustinute ale COALITIEI PENTRU ECONOMIA SOCIALA de a propune amendamente la textul proiectului de lege privind economia sociala, Comisiile Administratie Publica si Economica ale Senatului au adoptat saptamana trecuta doar doua dintre amendamentele sustinute de Coalitie si cateva amendamente propuse de Confederatia Patronala CPISC, acestea din urma sustinute de reprezentantii Ministerului Muncii. 

In acest sens, COALITIA PENTRU ECONOMIA SOCIALA, formata din 58 de organizatii (lista disponibila la aceasta pagina), a adus la cunostinta doamnei Ministru urmatoarele aspecte:

1. Coalitia pentru economia sociala se opune ferm unuia dintre amendamentele admise de Comisiile de Administratie si Economica ale Senatului, respectiv art. 3 alin. g) "alocarea a cel putin 50% din profit/excedent financiar pentru atingerea obiectivelor de dezvoltare durabila si furnizare de servicii membrilor in conformitate cu interesul general".

Pe langa faptul ca acest amendament nu este coerent cu articolul 11 alin b), creand astfel doua  regimuri diferite de reinvestire a profitului, unul pentru intreprinderea sociala si altul pentru intreprinderea sociala de insertie, acesta este un principiu definitoriu al economiei sociale in general, iar exemplele europene vizeaza reinvestirea profitului in scopul social si nu remunerarea capitalului. 

Mai multe detalii privind distributivitatea profitului structurilor de economie sociala sunt disponibile in acest articol.

2. Clarificari legate de tipologia intreprindere sociala - intreprindere sociala de insertie

O precizare importanta ar fi si ca o intreprindere sociala de insertie este, in primul rand, o intreprindere sociala. Punctele de vedere sustinute de Ministerul Muncii in cele doua Comisii ale Senatului: „intreprinderea sociala si intreprinderea sociala de insertie se diferentiaza prin criteriile care le definesc si nu prin scop, acesta fiind acelasi pentru ambele" sunt inexacte:  intreprinderile sociale au scopuri diferite, dar si respecta cumulativ aceleasi principii ale economiei sociale. 

3. Economia sociala nu a avut niciodata ca obiectiv explicit cresterea economica, asa cum sustine amendamentul admis la art 4 (2) alin c); mai mult, alegerile economice in economia sociala plaseaza Omul in centrul proiectelor, modelele economice fiind in slujba proiectului social.

4. Amendamentul admis la articolul 5(1) alin d) poate crea efecte perverse: intreprinderea sociala este orice persoana juridica de drept privat care desfasoara activitati in domeniul economiei sociale si care respecta cumulativ principiile economiei sociale prevazute la art 3, si nu doar in actul de constituire , ci si in functionarea ei, iar verificarea respectarii principiilor economiei sociale sa fie o monitorizare continua, conform bilantului, raportului de activitate social si financiar etc.

De asemenea, Coalitia sustine in continuare toate amendamentele la proiectul de lege transmise deja Comisiilor de specialitate ale Senatului si prezentate atat Ministerului Muncii, cat si Guvernului si altor institutii interesate.

Amendamentele propuse de Coalitie sunt disponibile la aceasta pagina.

(Sursa foto: aici )

 

ANUNTURI / STIRI ORGANIZATIE
Evenimente Stiri Resurse Cercetari
toate stirile
Evenimente Angajari Training
toate anunturile